اگر بودجه کافی برای طراحی لوگو ندارید، به آن نیاز ندارید!

سلام رفقا ارادت!
روی صحبتم با کارفرماهای عزیزه!
استفاده از لوگوهای ضعیف و آماده ممکنه در ابتدا برای صرفه‌جویی در هزینه ها، جذاب باشه. اما توصیه می‌کنم این راهو پیش نگیرید! چرا که این کار در آینده ممکنه باعث هزینه‌های بیشتری هم بشه. لوگوی ضعیف و غیرحرفه‌ای ممکنه تاثیر منفی روی شناخت برند و هویت تجاری شما داشته باشه و باعث از دست رفتن مشتریان جدید بشه (بخاطر اینکه ممکنه فکر کنن حرفه‌ای نیستید!) بعلاوه، اگر در آینده هم به فکر تغییر لوگو باشید، این مسئله به هزینه‌های اضافی منجر میشه و عملا دیر یا زود به این نتیجه میرسید که باید همه چیز رو تغییر بدید.

پیشنهاد من صرفا استفاده از یک فونت خوب برای نوشتن نام برند شماست! اما باید به چند نکته مهم توجه کنیم:

انتخاب یک فونت مناسب و آبرومندانه خیلی کار سخت و مهمیه. و پیشنهاد میکنم حتما از صاحب نظران و متخصصان یا افرادی که سواد بصری بالایی دارن مشورت بگیرید. انتخاب فونت رو باید طوری هوشمندانه انجام بدید که کسی شک نکنه چون نخواستید هزینه کنید از یه فونت آماده استفاده کردید!مزیت این کار اینه که شما به یه لوگوی بد اجازه ندادید تا تصویر ادراکی برند شما رو توی ذهن مردم خراب کنه. البته باید گفت این فقط یه مُسکن مقطعیه و باید بعد از مدتی در اسرع وقت، با رشد و پیشرفت کسب و کار، بودجه مورد نیاز برای طراحی یک لوگوی حرفه ای رو تامین کنید و دنبال یک گرافیست حرفه ای برید تا هویت بصری برندتون رو ارتقا بده. اینجوری می تونید با یه هویت بصری حرفه ای، اعتبار و اعتماد مشتریاتونو بیشتر کنید و به رشد و پیشرفت برندتونم کمک کنید.

در انتخاب یک فونت آبرومندانه به عنوان یک لوگو، باید به چند مورد توجه کنیم:
  • اول از همه فونت باید خوانا و قابل فهم باشه، تا نام برندمون رو به راحتی بشه خوند (این اولین قدم مارکتینگه). همینطور سادگی فونت هم خیلی مهمه، که طراحی زیبا و جذابی داشته باشه و در عین حال با محتوای لوگو همخوانی داشته باشه.
  • فونت باید با فلسفه برندمون همخوانی داشته باشه. برای این کار به نوع برند، صنعت و مخاطبامون باید توجه کنیم و فونتی انتخاب کنیم که با خطوط، رنگ‌ها و شکل‌های موجود در اجزای دیگه همخوانی داشته باشه.
  • و اینکه حتما فونت انتخابی باید قابلیت تنظیم و تغییر داشته باشه، تا بعدا بشه تغییراتی روی لوگو اعمال کرد.

با رعایت این موارد، می‌تونیم با هزینه صفر تومن! فونت مناسبی رو بعنوان یه لوگو استفاده کنیم. در طول این مسیر میتونید از مشورت من یا بقیه رفقا کمک بگیرید!
با من در تماس باشید: 09120246897 | پیج اینستاگرامم اینه

ارادتمند! علی شیردستیان

6 در مورد “اگر بودجه کافی برای طراحی لوگو ندارید، به آن نیاز ندارید!”

  1. آقا شیردستیان عزیز کیف میکنم وقت مطالبتو می خونم واقعاً از اون دسته طراح های هستی که همه جوره تو بازار گرافیک حرف واسه گفتن داری پرچمو یه تنه بردی بالا ❤️🌱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *